Ved du, hvad der får dine kunder til at handle hos dig?

Succesfulde virksomheder er i stand til at skabe værditilbud, der sælger - og som er fuldt integreret i en forretningsmodel, der virker!

Fordelene ved Value Proposition Canvas

Er du nogensinde blevet frustreret over forretningsmøder, der bestod af endeløse diskussioner, anelser og intuitioner fremfor kendsgerninger? Har du været med til dyre produktlanceringer, der blev til det rene ingenting - eller er du blevet skuffet over en god idé, der endte i fiasko? Så vil du sandsynligvis kunne se fordelene i at arbejde med lærredet Value Proposition Canvas, som er omdrejningspunktet for bogen  Value Proposition Design. 

Lærredet hjælper dig og dit team med at skabe værdi for din kunde. Lærredet gør virksomhedens værditilbud synlige. Og når disse bliver mere konkrete, er de også nemmere at diskutere og arbejde med.

Du kan se et eksempel på et lærred her.

Hvad får du ud af det?

Udbyttet af at arbejde med konceptet i Value Proposition Canvas er blandt andet:

  • Dyb kundeforståelse 
  • Forståelse for mønstrene i værdiskabelse
  • Optimering af erfaringer og kompetencer i virksomheden
  • At undgå at spilde tid og ressourcer på idéer, der ikke virker
  • Fælles sprog og referenceramme for arbejdet med strategi og forretningsudvikling
  • Større viden om at designe, teste og levere det, som kunderne efterspørger

Se inspirationsvideo om Value Proposition Canvas  - Filmen er på engelsk.

Få mere inspiration med Value Proposition Design

Bogen - Value Proposition Design - går i dybden med, hvordan du arbejder målrettet med at udvikle værditilbud, som møder dine kunders behov, og sikrer virksomhedens fortsatte eksistens. Konceptet fokuserer på, hvordan du skaber et produkt eller en service, som dine kunder er villige til at betale for, og hvordan du opretholder den unikke position overfor dine kunder.

Praktiske øvelser, illustrationer og værktøjer hjælper dig med hurtigt og effektivt at forbedre dit produkt, din serviceydelse eller din nye forretningsidé. 

Bogen koster 287,20 kr. ekskl. moms. Den danske udgave af bogen er udgivet i samarbejde mellem forlaget 4matic, PwC og Nykredit. Bogen er efterfølgeren til Business Model Generation (BMG).